آه اگر آزادی سرودی می خواند/کوچک/همچون گلوگاه پرنده ای/هیچ کجا دیواری فرو ریخته برجای نمی ماند. (احمد شاملو)      
Array
ماموریت؛ ترخیص هرچه سریعتر خودروهای پلاک اروند
تعداد نظرات: ۱۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰

فیدوس: یک روز پس از تاکید مجدد وزیر صنعت بر مصوبه جدید دولت مبنی بر تردد خودروهای پلاک اروند صرفا از آبادان و خرمشهر تا  مرکز استان، تلاش های مسوولین استانی برای ترخیص هر چه سریعتر خودروهای وارد شده به بندر خرمشهر شدت یافته است. روز گذشته جلسه ای با حضور فرمانداران دو شهر آبادان و خرمشهر، مدیران بندر و کشتیرانی این دو شهر، مقامات منطقه آزاد اروند و یک مقام پلیس راهوار خوزستان در خرمشهر برای هماهنگی در سرعت بخشی ترخیص خوردوهای پلاک اروند برگزار شد. فرماندار آبادان از این جلسه به عنوان ماموریتی یاد کرد که باید با هماهنگی مسوولین خرمشهر و منطقه ازاد اروند انجام شود و راهکارهایی برای ترخیص هرچه سریعتر خودروها در نظر گرفته شود.

عزیزالله شهبازی همچنین از آمادگی بندر و گمرک آبادان برای کمک به ترخیص این خودروها خبر داده است.

مدیر بندر و دریانوردی خرمشهر علت کندی ترخیص خودروهای پلاک اروند را عدم همخوانی فرآیند خروج خودرو با فرآیند ورود آن عنوان کرده است.

در این حال جانشین پلیس راهوار خوزستان که روز گذشته در بندر خرمشهر حضور داشت تعداد خودروهای اروندی که شماره گذاری شده اند را 7 هزار و 200 دستگاه اعلام کرد. وی همچنین خواستار تعیین تکلیف نهایی محدوده تردد این خودروها شد.

استاندار خوزستان سوم شهریور ماه گذشته از آزادی تردد خودروهای پلاک اروند در سطح استان خبر داده بود اما دولت با مصوبه ای تاکید کرد که تردد تنها تا مرکز استان مجاز است. وزیر صنعت نیز شنبه شب با حضور در برنامه تلویزیونی پایش تصمیم استاندار را خلاف قانون عنوان کرد.

این در حالی است که عمدتا تاکید بر آزادی تردد خودروها برای لاپوشانی استفاده از این خودروها در شهرهایی به جز آبادان و خرمشهر مطرح می شود. مطابق قانون استفاده از این خودروها توسط افرادی به جز ساکنان شهرهای آبادان و خرمشهر غیر قانونی و مستوجب سلب امتیاز خودرو است اما بحث افزایش محدوده تردد مستمسکی برای دور زدن این قانون شده است. گفته می شود هم اکنون بیش از 5 هزار خودروی پلاک اروند در شهرهایی به جز آبادان و خرمشهر استفاده می شوند. این خودروهای همچنین در شهرهای دیگر استان توسط نمایشگاه داران وارد و برای استفاده ساکنان شهرهای مزبور خرید و فروش می شود که مطابق قانون غیرقانونی است.

در این حال تلاش یک باره مجموعه مقامات استان برای ترخیص هرچه سریع تر خودروها که تحت عنوان

رفع گلایه مندی صاحبان خودروها صورت می گیرد، احتمالا نمی تواند با مصوبه اخیر دولت و تاکید وزیر صنعت در خصوص تردد خودروها صرفا تا مرکز استان بی ارتباط باشد. به نظر می رسد این موضوع نشانی از تغییر برخی چیزها در بحث تردد خودروها در آینده نزدیک است.


 

انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایمان
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
آقای نعمت زاده به عنوان اولین وزیر اختیارات خود در وزارت تجارت را به مدیر عامل منطقه آزاد اروند تفویض کرد. الان اگر مثلا عملا اعلام بشه که تردد خودرو فقط در مسیر اهواز مجازه خریداران ماهشهر و شادگان باید چکار کنند؟در حال حاضر تنها با ارایه قولنامه سوری اثبات می کنند ساکن آبادان و خرمشهر هستند. به نظر من مدیر عامل منطقه آزاد اروند باید اعلام کنه که استفاده از خودروهای اروند در استان تنها با خرید ملک در آبادان و خرمشهر امکان پذیره.
علی
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
دست وپازدنهای آخرفرمامداران ابادان و خرمشهره که از رییسشون مقتدایی خط میگیرند هرکس در تعارض با منافع مردم مظلوم اروندحرکت کند دراین منطقه جایگاهی ندارد ولو فرماندارباشد .
امین حمیدیان
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
با سلام دوستان بارها و بارها اینجانب نظرات خود را در خصوص منطقه ازاد اروند یادداشت کرده ام در خصوص موضوع یاد شده ابتدا موظف هستم 2 نکته را عنوان نمایم در سلسله مراتب اعتبار قوانین اول - قانون اساسی دوم - قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی سوم ایین نامه ها و مصوبات هیات وزیران چهارم مصوبات وزرا در حوزه صلاحیت و اختیارات انها و در اخر بخشنامه های سایر مدیران در حوزه صلاحیت و اختیارات انها با این شرط که مغایر با قوانین بالادست نباشند معتبر می باشند . که اگر مغایرتی باشد انگاه کمیسیون تدوین قوانین مجلس می تواند انها را لغو نماید یا هر کسی لغو انها را از دیوان عدالت اداری در خواست نماید . موضوع دوم بحث اختیارات مدیر منطقه ازاد می باشد به استناد قانون مناطق ازاد و ماده 209 برنامه پنجم توسعه مدیر منطقه ازاد بالاترین مرجع دولت در منطقه خواهد بود . در مورد اخیر بخشنامه تردد خودروها در استان خوزستان با امضا استاندار خوزستان صادر شد نکته اینجاست که استاندار خارج از محدوده منطقه ازاد اروند بخشنامه را صادر کرد که این موضوع در تعارض با موضوع یاد شده بوده است در هرصورت با ذکر این مهم که اینجانب با تردد خودرو در تمام استان خوزستان بدلیل انتفاعی که برای مردم ابادان خرمشهر دارد از جمله رونق اشتغال ترخیص کاری افزایش مسافر و گردش پول در منطقه با این شرط که ترتیبات قانون از جمله فروش خودرو و پلاک گزاری همچنان در ابادان خرمشهر بماند موافقم اما با مصوبه هیات وزیران و تاکید وزیر محترم ، مدیر محترم منطقه ازاد اروند باید برای خودروهای مورد استفاده در سایر نقاط استان تعیین تکلیف نماید و البته مشاوران استاندار محترم و دلسوز خوزستان باید به ایشان کمک می کردند تا تصمیم خوبی که استاندار محترم برای رفاه مردم گرفته بودند با هماهنگی مراجع ذی صلاح با طی مراحل قانونی انجام می شد و در خاتمه از مدیر منطقه ازاد می خواهم با برگزاری جلسات کارشناسی که البته باید قبلا انجام می شد ولی در حال حاضر نیز اهمیت دو چندان دارد موضوع با حضور کارشناسان اقتصادی - حقوقی و مالی بررسی و جمع بندی گردد تا خساراتی متوجه مردم عزیز نشود .
کربلایی
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
میدانید "چه وقتی" چه کسانی "حساب کار" میآید دستشان؟
سروش
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
مردم بلاتکلیف ، یعنی اینا منتقدین دولت احمدی نژاد بودن و میگفتن همه تصمیمات اونا یک شبه و کارشناسی نشده و بدون هماهنگی های لازم بوده ولی مثل اینکه خانه از پای بست ویران است .
سعيد
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
آقاي سروش عزيز جهت اطلاع جنابعالي خرابكاري هاي دوره مهر ورزي رو قراره كه توي تاريخ ايران بنويسن فعلا دارن براي اون دنبال عنوان ميگردن. دوست عزيز نزار براي شما ليست كنم كه چه كردند اين اقايون اگر به فرض اين خودرو هاي پلاك اروند هم ترددشون لغو بشه و مردم هم 10 ميليارد نه 20 ميليارد نه 50 ميليارد اصلا 1000 ميليارد تمن ضرر كنن به اون رقم 3000 تا نميرسه به اين 7000 ميليارد رانت صرافي ها نميرسه به بابك جون نميرسه به مرتضوي جون نميرسه به نفت پارس جنوبي و ضرر هاي ناشي از ندانم كاري و عدم پيشرفت اون نمرسه بزار چفت دهنمون بسته باشه برادر عزيز.
کارمند شرکت نفت
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
آقا سروش دمت گرم ..نفست حق... من با عقیده شما موافقم ..ما خرمشهر وآبادانیها صبرمون زیاده ..پایان 4سال، کارنامه این دولت هم مشخص میشه .. شاهنامه آخرش خوشه
سروش
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
داداش سعید من که طرفداری دولت آقای احمدی نژاد رو نگرفتم ؛ حرف من اینه که آقایونی که سوء مدیریت رو نقد میکردن الان راجع به یک مورد کوچیک که صرفا یک مساله منطقه ایه و ملی نیست وزیرش یه حرف میزنه ؛ استاندارش یه حرف ؛ مدیر عامل منطقه ش یه چیز متفاوت ... خداییش حرف من اشتباست .
شاهد
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
نه اقا سروش این دولت را نمیتوان به هیچ وجه نقد کرد به هیچ وجه میخواهی بگوئی در این دولت رانت هست ؟ 650 ملیون یوروئی که به بعضی ها دادند که رانت نبود وقتی سخنگوی دولت میگه نیست حالا اگر تمام کارشناسای اقتصادی بگن نیست تازه این اول کار است آخه این دولت معصومین است احمدی نژاد یک وزیر ملیارد داشت ابرو و حیثیت برایش نگذاشتند ولی وقتی چند وزیر ملیارد در این دولت است اصلا مهم نیست
بهزاد
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
عزیزان خوزستانی دست از خودزنی بردارید. منطقه آزاد ارس رو ببینید. کل استان آذربایجان غربی داره از مزایای اون استفاده میکنه. ولی مردم اونجا متحد و یکدل و بی سروصدا دارن استفاده میکنن.
سعید
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
یک سوال دارم. در صورتی که تردد خودروهای پلاک اروند تنها در محدوده مناطق صورت پذیرد چه نفعی برای منطقه دارد؟ تا قبل از جریانات این خودروها مشتری نداشتند و در گمرک خاک می خوردندحال با ترخیص آنها که عمدتا متعلق به ساکنین آبادان و خرمشهر بودند و پرداخت عوارض ترخیص کمک هزینه اداره منطقه آزاد هم خواهد بود. با افزایش تعداد این خودروها در صورتی که عوارض منطقی و متناسبی بر آنها اعمال شود کمک دیگری به اداره منطقه خواهد بود. حال مخالفین یک دلیل اقتصادی برای اعمال محدودیت بیاورند که قابل حل نیز نباشد؟
رضا
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
جواب آقا سعيد كه دليل اقتصادي ميخواد 1- در صورتي كه خوردوها در كل استان تردد كنند مانعي ندارد وهم استاني هاي عزيز هم بخرند اما به شرطي كه خريد وفروش اين خودروها در محدوده منطق ازاد با شد 2 - شما هم استاني ها عوارضي كه ميديد مگر تو جيب مردم ابادان وخرمشهر ميره نه عزيزم ما هيچي نديديم؟؟؟؟؟؟؟ 3- حداقل با جذب بازار خريد وفروش ميتوان توريست وارد منطقه شود همين هم استاني ها وقتي براي خريد ماشين بيايند غير از ماشين كلي خريد ميكنند همين كه يك ناهار تو ابادان وخرمشهر بخورند جذب پول وگردش ان درمنطقه است مگر بعد ازجنگ ان رونق اقتصادي بسيار كمي كه ابادان داشت چي بود؟ همين بازار ته لنجي ها كه باجذب هم استاني ها به ابادان بازار را تكان داد.
سعید
|
-
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
0
0
آقا رضای عزیز. با قسمت اول جوابیه شما کاملا موافقم. نه تنها خرید و فروش در منطقه انجام شود که نمایندگی اصلی واردات و خدمات هم باید در منطقه باشد و نمایندگی های وابسته در شهرستان های دیگر سرویس بدهد. در مورد بند دوم موافق نیستم درصد زیادی از عوارض نصیب منطقه می گردد.حتی به نظر من می توان عوارض سالیانه معقولی نبز اعمال نمود نه آنقدر زیاد که مردم قید ماشین منطقه را بزنند. در مورد سوم موافقم. یادم می آید که قبل از جنگ بعضی از قطعات که در تهران پیدا نمی شد در آبادان و نمایندگی های ان یافت می شد. در پایان دقت کنید که بعضی افراد نیتشان ممنوعیت تردد خودرو اروند در تمام استان است که در حقیقت خیانت به این منطقه آزاد نوپاست که نیاز به منابع بیشتری دارد. با تشکر
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
Histats.com START (standard) Histats.com END