آخرین اخبار
آه اگر آزادی سرودی می خواند/کوچک/همچون گلوگاه پرنده ای/هیچ کجا دیواری فرو ریخته برجای نمی ماند. (احمد شاملو)      
کد خبر: ۳۳۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
گفتگو اختصاصی با طراح نماد کلید رئیس جمهور و مشاور جوان دبیر مناطق آزاد
فیدوس(گفتگوی تحلیلی)*اگر اصلاً «مصطفا حسنی» را نشناسید و با او به گفتگو بنشینید در همان پنج‌دقیقه اول متوجه یک موضوع خواهید شد، سرشار از ایده‌های بکر استایده‌هایی که در آنها دغدغه‌ای روشن وجود دارد، دغدغه‌ ایجاد تغییر و تحول

میدان(گفتگوی تحلیلی)*اگر اصلاً «مصطفا حسنی» را نشناسید و با او به گفتگو بنشینید در همان پنج‌دقیقه اول متوجه یک موضوع خواهید شد، سرشار از ایده‌های بکر است، ایده‌هایی که در آنها دغدغه‌ای روشن وجود دارد، دغدغه‌ ایجاد تغییر و تحول، به همین دلیل حتماً علاقه‌مند خواهید شد با وی مراوده بیشتر داشته باشید. آقای حسنی طراح نماد کلید برای انتخابات گذشته آقای دکتر روحانی است، او همچنین دستیار جوان دبیر مناطق آزاد کشور است، همچنین اهل نقاشی و شعر است، کمپین آرای به تولید ملی را هم با انگیزه کمک به تولید کنندگان داخلی ایجاد کرده و بازتاب بسیاری در کشور داشته، با او در خصوص این کمپین به گفتگو نشسته‌ایم.

*

آری به تولید ملی

گفتگو با نظر اظهار نظر آقای حسنی پیرامون شرایط تولید در کشور آغاز شد، او در این خصوص توضیح داد: صورت مسئله تولید در کشور ما دچار مشکل است و تولیدکنندگان به شدت نیاز به کمک دارند. هدف کمپین آری به تولید ملی نیز حمایت و کمک به تولیدکنندگان داخلی بود.

او در خصوص استقبال تولید کنندگان از این موضوع گفت:برخی از تولیدکنندگان حمایت کردند و علاقه نشان دادن به این کمپین اما آنچه که در کمپین مهم است مقوله فرهنگ سازی است. چرا که مصرف کننده ایرانی در پس ذهن خودش کالای ایرانی را کالایی دارای ارزش پایین تر می‌داند. اما ما کالاهایی داریم که دارای مزیت رقابتی هستند و در این حوزه هاست که باید توجه داشتیم خرید کالاهای خارجی که مشابه خوب ایرانی‌اش در دسترس ماست عملا از بین بردن فرصت اشتغال در کشور است.

برندسازی فرصت تولید

وی در موضوع اهمیت برندسازی در موضوع تولید ملی در کشور شرح داد که؛ مسئله برندسازی و هویت بخشی به کالاهای داخلی مسئله‌ای بسیار مهمی است. باید توجه داشته باشیم که بسیاری از کالا هستند که وقتی شکل برند روی آنها نصب می‌شود از نظر مردم در لایه‌های سبک زندگیشان به عنوان یک ارزش و خرید یک ارزش تلقی می‌شود.

به یاد داشته باشیم در بحث برندسازی احساس لذت خرید یک برند است که مصرف کننده را به سمت خرید آن محصول سوق می‌دهد. ما این فرایند هویت سازی را در کشورمان هیچگاه به شکل صحیح و اصولی انجام ندادیم.

همین مسئله است که شاهد آن هستیم بطور مثال در بازار پوشاک بسیاری از تولیدات داخلی برای آنکه فروش مناسبی داشته باشند با اتیکت برندهای خارجی عرضه می‌شوند. گذری به بازار مارک فروش‌ها نشان می‌دهد خود فروش اتیکت برندهای خارجی تبدیل به یک موقعیت کسب و کار شده است. چرا که مردم احساس می‌کنند اگر لباسی با مارک خارجی تهیه کنند حتما خرید بهتری را انجام داده‌اند در حالیکه اکثر این پوشاک تولید همین کارگاه‌ای داخلی کشور ماست. برندسازی در بحث تولیدات داخلی اینجاست که می‌تواند اثربخشی داشته باشد تا مردم همان لذتی که با خرید برندهای خارجی دریافت می‌کنند را از برندهای داخلی نیز دریافت کرد و احساس کنند با خرید برند داخلی نیز خرید با ارزش افزوده انجام داده‌اند.

 

برندسازی در کشور ما پدیده نوظهور

او همچنین در تشریح اهمیت برندهای داخلی و اعتماد سازی نسبت به آنها اشاره کرد: امروزه برندسازی از برندسازی شهرها و کالاها و حتی برندسازی شخصیت در دنیا به عنوان یک کار فرهنگی خیلی دقیق و حتی کار تجاری خیلی پرسود شناخته می‌شود که ما در کشورمان نتوانستیم این مسئله را تعریف کنیم.

برندسازی در کشور ما پدیده‌ای نوظهور است. در حوزه اقلام خوراکی و لوازم خانگی تا حدی نزدیک شدیم به بحث برندسازی اما اساسا مطالعه جمعیتی و اجتماعی که پیش زمینه  برندسازی است در کشور ما وجود ندارد. چرا که مجموعه‌های صنعتی خیلی به این مسئله اقبال نشان نمی‌دهند چرا که نگاهشان به زمینه برندسازی نگاه هزینه است تا سرمایه گذاری که سبب می‌شود  عمده کمپانی‌های داخلی ما از نظر برند سازی در سطح پایینی قرار داشته باشند.

شرکت‌های نوظهور بیشتر نیازمند برندسازی هستند تا مسیر تجاری خودشان را برای سبک زندگی جامعه ایرانی طراحی و ارائه بکنند که در زمینه نیز ما بسیار ضعیف عمل کرده‌ایم.

آقای حسنی در خصوص دلایل ضعف برند سازی در کشور تشریح کرد: دلیل اینکه برندسازی در کشور جا نیفتاده شاید این باشد که کمپانی‌های بزرگ ما دارای نقشه راه‌ای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت نیستند. و همین مسئله جایگاه برندسازی را در میان این کمپانی‌ها کمرنگ می‌کند چرا که برندسازی تشکیل شده است از برنامه‌ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت که یک مجموعه را در لایه‌های زندگی مردم تعریف بکند. تا مردم با آن ارتباط موثری برقرار بکنند.

 

باید اهل آزمون و خطا باشیم

او در خصوص ارزش کالاهای داخلی و ارزش‌سازی مصرف آنها نزد مردم نیز در بخش پایان گفتگو اظهار داشت: اما باید به نکته‌ی دیگری هم اشاراه بکنم. به یاد داشته باشیم بسیاری از کشورها که امروز محصولاتشان از نظر مردم ما دارای مرغوبیت هستند از روز اول دارای این جایگاه نبودند. بطور مثال کشور ژاپن تا سه دهه پیش کالاهایش به عنوان کالای مرغوب شناخته نمی‌شد. آن‌ها آموختند که از دل آزمون و خطاهایشان به ارتقای کیفیت برسند. اما در کشور تولیدکنندگان داخلی گمان می‌کنند از همان ابتدا جامعه خودشان نگاه از پیش داوری دارد و فرصت آزمون و خطا را به آنها نمی‌دهد.

ما باید به سمتی حرکت بکنیم که مردم ما داشتن یک کالای داخلی را در خانه‌هایمان به عنوان یک ارزش تلقی کنیم. تا زمانی که نگاهمان نسبت به کالای ایرانی تغییر نکند نمی‌توانیم از بندی که دچارش هستیم رهایی پیدا بکنیم. کارکرد کمپین آری به تولید ملی در همین بخش ارزش پیدا می‌کند که فرهنگ استفاده از کالای ایرانی را ارتقا ببخشیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
JimmiNil
|
Russian Federation
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۷
0
0
1PgITT http://www.LnAJ7K8QSpfMO2wQ8gO.com
Histats.com START (standard) Histats.com END